Lääh ja puuh! Vihdoin ja viimein sain Mystic Watersini valmiiksi! Neulonta alkoi jo lokakuussa, nyt maaliskuussa melkein puoli vuotta myöhemmin totesin olevani siinä pisteessä, että vaikka ohje jatkuisikin vielä parin vihjeen verran, huivi alkaa olla kooltaan (ja minun inspiraationi sen verran hukassa), että looginen lopetuspiste löytyy. Lanka on Garnstudion Vivaldia, puikkokoko 3mm ja langankulutus saattaa olla about 300g. Ohjeen mukaan menin riville 200 asti, vielä olisi ollut melkein 100 riviä jäljellä... Pituutta tuolla on suurinpiirtein 1,5m ja leveyttä 1,8m, eli mikään ihan pikkupikkujuttunen tuo ei ole. Yläreuna on sovellettu malli, jotta sain huivin loppumaan yhtään nätisti. Pahoitteluni alkuperäiselle suunnittelijalle, ei tuo yhtä hieno ole...

Phew! Finally I managed to complete my Mystic Waters! I began knitting in October last year, and now in the end of March I realized, that a. the shawl was already too big and b. I had no inspiration for continuing knitting, so I'd better stop. The yarn is Garnstudio Vivaldi, needles sized 3mm and consume of yarn is maybe something like 300g. I followed the pattern into the row 200 (there would have been still almost 100 more), and then inspired a few rows more to have some kind of neat ending... The width is about 1,8m and height 1,5m; not the smallest shawl I have every had...

Mystic Waters 001

Kokonaisuutena pitää kyllä sanoa, että rakastan tuota huivia, siitä tulee aivan ihan sohvakaveri kylmiin hetkiin!

As a whole, I must say I just love this shawl! It is going to be such a great companion for me in the cold evenings...

Mystic Waters 008

Mystic Waters 006

Kuvat on otettu jo ennen päättelyä, olin niin innoissani... Pingotuksesta en edes ole varma, haluanko tehdä sitä. Tuo on niin iso jo nyt, ja kuvio aukeaa nätisti nytkin, ei pahempia epätasaisuuksia. Pintakin on ihanan pörröinen.. Onneksi sen voi tehdä myöhemminkin, jos alkaa häiritsemään!

I was so enthusiastic about the completion that I didn't even weave in the yarn ends before taking the pics... About blocking I'm not sure at all. This is already so big and the pattern is easy to see... Maybe I'll do it later, if I feel like I should do it.