Tästäkin piti jo eilen postatessa mainita, mutta unohdin autuaasti... Nyt olen aamulla hihitellyt tilannetta lisää.

Eli soittelin eilen vanhaan tuttuun kebab-pitseria-paikkaan uusimman listan kanssa, mitä meiltä löytyi. Pyysin meille uudenlaista annosta, ja ihmettelin kovasti, kun myyjätyttö ei tunnistanut sitä. Ilmeisesti myyjätytön lähellä oli kuitenkin joku, joka tunnisti, miesääni selitti annoksen ja homma pääsi jatkumaan. Eihän siinä mitään, vajaan tunnin kuluttua ruoka saapui sellaisena kuin piti, oli jopa hyvääkin. Syötyämme sitten katsoimme listaa tarkemmin - ei jälkeäkään mistään sisäänleivotusta kebabista. Vielä vähän tarkempaa tutkailua - firman nimikin oli vaihtunut. Tässä vaiheessa hysteerinen hihittely pääsi valloilleen. Eroa ei ollut montaa merkkiä ja puhelinnumerokin oli sama, joten kun odotin kuulevani hoonoa soomea toisesta päästä, muutos ei osunut korviin puhelimessakaan. Ei ihme, jos myyjätyttö oli tilauksestani hämmentynyt!

Kuvaa kyllä paikan omistussuhteissa olevaa tiettyä pysyvää muutosta, vaikka tuo taitaa olla jo neljäs nimi ja virallisesti neljäs firma samassa paikassa, näköjään edellisenkin firman aikaiset koodit ovat vielä hyvin mielessä ja henkilökuntakin hyvin pitkälti samaa. Lieneekö sitten starttiraha joka houkuttelee, kun kuljetustarjouksetkin ovat kaupungin edullisimmat. Tai mistäs sitä tietää, miten suuria muutokset oikeasti ovat, jos paikalla oleva henkilökunta on samaa mutta pomot vaihtuvat jossain ylempänä.