Ellije, kiva kun käväisit, tule taas uudestaankin :)

Onneksi en ollut tehnyt mitään suuria päätöksiä siitä, että tammikuussahan ei otettaisi alkoholipitoisia juomia. Uudesta vuodesta jäänyt likööripullon loppu on kyllä edelleen jääkaapissa, mutta eilen piti lähteä työkavereiden kanssa illalla baariin ottamaan yksiä. Vähän ennen ysiä olin siis taas töissä, omat työt sentään loppuivat eilen jo säällisesti neljältä. Yksistä vain tulikin vähän enemmän, selvisin kotiin kahden maissa viiden baarin ja laskemattoman määrän juomia jälkeen.

Hauskaa kyllä oli. Puhuttiin paljon mutta asiaa, työasioita ja yksityistä. Sulassa yhteisymmärryksessä ja jopa muistaen kuunnella vieruskaverin näkemyksiä. Pidempäänkin olisi voinut istua, mutta toisen kaverin piti sitten vaihtaa paikkakuntaa kesken kaiken ja toistakin rupesi nukuttamaan.

Ensimmäisen kerran koko meidän yhdessäelon Kullan kanssa aikana muuten sattui niin, että minä tulin baarista kotiin vasta, kun Kulta jo nukkui. Toisinpäin sitä tapahtuu säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta yleensä minä olen aina se ensimmäisenä nukahtava osapuoli. Ainoastaan lastenhoitokeikat ovat tähän mennessä muuttaneet rytmiä niin paljon, että minä olen suostunut tulemaan myöhemmin nukkumaan... Mitäpä sitä ei lainalastenkaan hyväksi tekisi? Yöunetkin ovat hupaa siinä vaiheessa...