Siskoni T ilmoitti jo alkutalvesta, että tarvitsisi pipon uuden takin kaveriksi. Sillä hetkellä oli olevinaan liian kiire tehdä, sitten ehdin jo unohtaa toivevärinkin... Tammikuun alussa sovimme, että teen mustan, ja nyt se on vihdoin ja viimein valmis. Kotona oleva lankavarastokin vähän pieneni, kerrankin oli sopivaa kotosalla. Ohje on Villapallon Kelttipipo, lanka Tynn Alpakkaa, jota kului kaksinkertaisena 60g 5mm puikoilla. Sen verran sovelsin, että toista kaaviota tuli tehtyä 1 toisto enemmän kuin alkuperäisessä ohjeessa. Ihana malli, pitää muuten sanoa!

My sister T asked me to make her a hat already when the winter started here in Finland. On the moment I was busy, and a little after I even forgot what was the requested color... In January we agreed about it being black, and now it is finally finished. I even managed to use my existing stash. The pattern is Villapallo's Kelttipipo, the yarn is Tynn Alpakka, which I used as double consuming it 60g with 5mm needles. I had to make one more repeat of the second chart than the original pattern says. A great pattern, I have to say!

Kelttipipo

Huomenna lähdemme Kullan kanssa laivalla kohti Ruotsia! Ihanaa päästä vähän arjesta irti, vaikka arkielämä nykyään onkin tosi mukavaa. Paljon hyvää ruokaa, vähän hyvää viiniä, jälkkäriksi suklaata... Mmmm... Sieltä varmaan löytyvät ne tammikuun aikana hukkaamani neljä kiloa rasvaa taas messiin, vähän veikkaisin. Tukholmassa elättelen toivoa lankakaupan löytämisestä, yksi fantasiakirjakauppa meilä ainakin on jo tiedossa, johon on ihan pakko päästä.

Tomorrow BF and I shall go for a cruise towards Sweden. So so great to have a little break of the normal life, even if the normal life feels gooooood too nowadays. A lot of good food, a little good wine and chockolate as a dessert. Mmmmm... I'm a little afraid that the 4kg extra weight I have lost this month will come back to me on this journey. In Stockholm I hope to find a LYS. Already we know one fantasy book store, which is definitely a must go..